Ko mää olen tämmäne maalane vaa nii mää pruukka iteksen ihmetel maailma assjoi - et kui noi ja kui näi - ja vastauksii en ikän saa keneltäkkä.

No oli mite hyvänäs nii nym mää aattelin, et mää tämmösen plokin perustan (tyäkaveri kertos et tämne paik o olemas, kiitos siit Anskul!) ja pohrin täsä iteksen semssi tärkkiöilt tuntuvi jutui. Joku runoki tän joskus putkahta mut niit mä en kirjot murttel - emmä mikkä Heli Laaksone sentäs ol! Niit varten tälläsin tommose omal loora toho oikkia reuna tuntumaa, pysyvä siin sit näkösäl. Murre on kyl samantapast ko Laaksosellaki, vähä siält vähä täält ja vähä lainat viel pohjosempaaki mun tapauksessan. Siis mieletönt sekasotku - siis mun juttun, ei Laaksose. Niit o ain ilo lukki ja kuunel.

Nii siis on ny tosi kiva jos oles tän eksyn ja toivottavasten viihryt jatkossakki mun seurasan.

Et tervetuloo nyv vaa mää ja muut ihanat ihmiset!