ELI kuinka minä sanon nämä omalla kielelläni...

1.Siskoni punainen mekko mahtuu myös minulle.
Mun siskon punane klänninki mene munki pääl.

2. Tarvitsetko apua kirjoitustehtävässä, jonka maantiedonopettaja antoi?

Tartteksä appu sen kirjotustehtävän kans, mink maantiaron opettaja anto?

3. Hyvä on, tehdään niin kuin sinä ehdotit.

No olkko, tehrä sit niinko sää sanosi.
 

4. Isäni äiti kertoi hakevansa meidät noin kello 17.45.

Mummu sanos et se hake meiät siin varttii vailk kuure aikoihi.


5. Matkustinkin Helsinkiin linja-autolla, koska myöhästyin junasta.

Mä sit meninki Helsinkii linjapiilil ko myöhästysij junast.


6. Oletko nähnyt missään isoveljeni matkapuhelinta?

Oleks nähny mu isovelje kännykkä jossa lojumas?


7. Ostitko sen hameen, jonka näimme viime viikolla Hennes&Mauritzissa?

Ostiksä sen hamen, joka me viime viikol Henkkamaukas nähti?

Tää on tätä mun outoa sekamurretta, mutta oli niin herkullinen juttu, että piti kokeilla. Tämä löytyi Kaisalta, jos nappaat itselles, jätä kommentti, niin käyn katsomassa, miten Sinä asiat sanot!